Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Παρουσίαση εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων στο πλαίσιο του 1ου Διημέρου Διασχολικού Φιλολογικού Συνεδρίου στην Κρήτη

  • Αρχική
  • Blogs
  • admin's blog
  • Παρουσίαση εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων στο πλαίσιο του 1ου Διημέρου Διασχολικού Φιλολογικού Συνεδρίου στην Κρήτη

Παρουσίαση εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων στο πλαίσιο του 1ου Διημέρου Διασχολικού Φιλολογικού Συνεδρίου στην Κρήτη

Το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων παρουσίασε δύο εκπαιδευτικά προγράμματα στο πλαίσιο του 1ου Διημέρου Διασχολικού Φιλολογικού Συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Αλικαρνασσό Ηρακλείου και στον  Άγιο Νικόλαο Λασιθίου (10 και 11 Οκτωβρίου 2019). Το συνέδριο, που διοργανώθηκε από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων του Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.ΚΕ.Σ.) Κρήτης, κ. Ιωάννα Ραμουτσάκη, είχε ως θέμα την  «Ανάδειξη καλών πρακτικών και προτάσεων για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων, στο πλαίσιο μιας Κοινότητας συνεργασίας και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών».

    


Την Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου, και την Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου, 15 φιλόλογοι του νομού Ηρακλείου και 30 φιλόλογοι του νομού Λασιθίου συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ρήγας και Επανάσταση. Χρησιμοποιώντας τεχνικές θεατρικού παιχνιδιού, ξαναέζησαν σκηνές από τον βίο και τη δράση του επαναστάτη και δημοκράτη Ρήγα,  παρακολούθησαν τον μονόλογο του αυστριακού ανακριτή και εξέφρασαν  τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για την τραγική κατάληξη του ήρωα, ανακαλώντας τις τελευταίες στιγμές πριν την εκτέλεση του ίδιου και των επτά συντρόφων του στο φρούριο Νεμπόισα του Βελιγραδίου.
 

    


Ακολούθησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ερευνάμε και συζητάμε για τον κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια, στο πλαίσιο του οποίου οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν με βιωματικό τρόπο την ιστορία του κυβερνήτη. Έγιναν για λίγο «Καποδίστριες», ερχόμενοι αντιμέτωποι με τα διλήμματα που έθετε η διακυβέρνηση του νεοσύστατου κράτους, και άσκησαν κριτική, ως κοτζαμπάσηδες, καραβοκύρηδες, πολιτικοί και οπλαρχηγοί, στον τρόπο με τον οποίο επέλεξε ο κυβερνήτης να οργανώσει και να διοικήσει την ελληνική επικράτεια.

Τέλος, έγινε ιδιαίτερη αναφορά στη μεθοδολογία και στις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν για τον σχεδιασμό των δύο εκπαιδευτικών προγραμμάτων και, ευρύτερα, στη στόχευση, στον χαρακτήρα και στο πνεύμα των εκπαιδευτικών δράσεων του Ιδρύματος εν συνόλω.

Φίλτρα Αναζήτησης